Mgr. Tomáš Zmija

Zmija
Tisk Facebook Twitter Google+ Linkedin

Kontakt

Mgr. Tomáš Zmija
Jana Ziky 1949/12
70800 Ostrava

727940151

zmija.mediator@gmail.com

www.zmijamediator.cz

  • Občanskoprávní spory
  • Obchodní spory
  • Pracovněprávní spory
  • Rodinné spory
  • Ostatní spory
  • Moravskoslezský kraj
  • Zapsaný mediátor
  • Angličtina

Motto: Konflikt může být prostředkem ke změně Vaší komunikace s okolím i sebou samým (www.zmijamediator.cz)

Jmenuji se Tomáš Zmija a v profesní rovině působím cca 10 let jako mediátor, facilitátor obtížných setkání, lektor vlastních vzdělávacích programů a transformativní kouč.

Úspěšně jsem absolvoval zkoušku z mediace u Ministerstva spravedlnosti ČR a jsem zapsán ve státem garantovaném seznamu mediátorů (mediatori.justice.cz). Aktuálně se věnuji především partnerským a obchodním mediacím.

Pro svou práci vnímám jako klíčové zejména výcviky v transformativním pojetí konfliktu, které jsem úspěšně absolvoval:

  • 2011 Advanced Mediation Training (Hans Boserup, Mediační centrum Olomouc)
  • 2014 Enhancing Mediation Skills for Conflict Transformation and Dispute Resolution (Fred van Welsem, Welstone Trainingen)
  • 2016 Mediace: Principy a využití, transformativní rámec (Robin Brzobohatý, Lenka Poláková, Brain Play)

Konflikt vnímám jako možnost změny pro mé klienty, kteří se v něm nacházejí a potřebují ho řešit.

Mým úkolem v roli facilitátora/mediátora je poskytnout „partnerům v konfliktu“ oporu tak, aby:

  • se mohli orientovat v konfliktní situaci a rozlišit jednotlivá témata v konfliktu obsažená,
  • se mohli aktivně a sami rozhodovat pro způsoby řešení problémové situace,
  • se mohli otevřít svým pohnutkám ke konfliktnímu jednání, měli možnost pochopit je a omezit jejich vliv na plné soustředění při jednání,
  • dokázali plně vnímat názory, jednání, návrhy, s nimiž přichází „partner v konfliktu“, aniž by měli potřebu na ně negativně reagovat a ztrácet tak cennou pozornost a soustředění.

Jako lektor mediačních dovedností provázím své klienty konfliktem z hlediska transformativního pojetí, kdy mají možnost osvojit si jeho techniky a jejich prostřednictvím zkusit, jak je lze využít jako prostředek ke změně narušené nebo nefungující komunikace. A následně posílit sami sebe v aktivním a otevřeném přístupu v jednání s lidmi, v osobní i profesní rovině.